Savjeti i rješenja

06/06/2017

Pribižava se rok za proširenu primjenu fiskalizacije

fiskalizacija

 

Obzirom da se približava rok kada počinje primjena usvojenih izmjena Zakona o fiskalizaciji dobro je podsjetiti se na novosti koje stupaju na snagu.

Kako već svi znamo, osnovni cilj fiskalizacije je nadziranje prometa u gotovini i suzbijanje utaja poreza. Porezna uprava preko internetske veze ima uvid u svaki izdani račun.

 

 Što je novo u fiskalizaciji od 1. srpnja 2017.?

 

Izmjenama Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom, fiskalizacija od 1. srpnja donosi promjene. Ukinut je status  “mali obveznik fiskalizacije” te se i za njih uvodi obveza fiskalizacije izdavanja računa putem naplatnih uređaja. Dakle, novost je da su obveznici izdavanja fiskaliziranih računa i samostalne djelatnosti, obveznici poreza na dohodak kojim se ostvareni dohodak oporezuje paušalno. Oni su imali rok prilagodbe 6 mjeseci, te od 1.srpnja i oni moraju izdavati račune putem elektroničkih naplatnih uređaja.

Obveznici koji još nisu, trebaju od Fine  zatražiti izdavanje digitalnog certifikata. Izdavanje certifikata se provodi u registracijskim uredima Fine.

Osim spomenutog, ukida se oslobođenje od fiskalizacije za porezne obveznike koji ostvare promet u djelatnosti prodaje karata ili žetona u putničkom prometu, izuzev lokalnog linijskog prijevoza putnika u javnom prometu sukladno odlukama jedinica lokalne samouprave.
Uvezana knjiga računa, koja se ovjerava u Poreznoj upravi, koristi se i dalje, ali samo u slučaju kvara naplatnog uređaja, odnosno u slučaju nemogućnosti uspostave Internet veze s Poreznom upravom.

Obveznici fiskalizacije su dužni od 1. srpnja pojedinačno dostaviti podatke i za svaki poslovni prostor u kojem izdaju račune, kao i podatke o proizvođaču/održavatelju programskog rješenja. Podatke trebaju dostaviti elektroničkim putem korištenjem elektroničkog servisa Porezne uprave e-Porezna. Ako obveznik fiskalizacije nije korisnik ePorezne, prijavu podataka dostavlja putem propisanog obrasca u nadležnu ispostavu Porezne uprave i to prije slanja prvog računa na ovjeru.

Podatke o postojećim poslovnim prostorima u sustavu fiskalizacije obvezno je potvrditi putem nove aplikacije do 31. srpnja 2017. godine.

Ako se u poslovnom prostoru obavlja više djelatnosti, kao pretežita djelatnost navodi se ona od koje se ostvaruju najveći prihodi u tom poslovnom prostoru, a ostale djelatnosti se navode kao sporedne.

Za internetsku trgovinu ili pokretnu trgovinu obveznici fiskalizacije pri prijavi podataka o radnom vremenu mogu navesti kao radno vrijeme podatak: od 0 do 24 sata.

U slučaju bilo kakvih nejasnoća, javite se u računovodstveni servis Ergon, rado ćemo Vas savjetovati.

Zatražite ponudu

Ispunite interaktivni obrazac unutar 30 sekundi i
vaša neobvezujuća ponuda stiže na vaš email.

Zatražite ponudu
Traje manje od 30 sekundi!

 

Fields marked with an * are required