Na početku poslovanja nije uvijek jednostavno. U prvih šest mjeseci poslovanja svaki poduzetnik treba računati na manje prihode. Manjak likvidnosti nije samo problem poduzetnika početnika. Bilo kojem poduzetniku se može dogoditi da tvrtka nema novca na računu, a dospjele obveze se moraju podmiriti.
U tom slučaju, preostaje vam mogućnost davanja pozajmice vlastitoj tvrtki što je u skladu sa zakonskim propisima. Novac s privatnog računa jednostavno prebacite na žiro račun tvrtke i problem je riješen.
Vlasnik kao fizička osoba i tvrtka kao pravna osoba potpisuju ugovor o pozajmici kojim reguliraju prava i obveze vezane za pozajmicu (rok na koji se pozajmica ugovara te dospijeće plaćanja i eventualno ugovorena kamata).
Na što morate paziti?
Prilikom uplate obavezno naznačite da je riječ o pozajmici, u suprotnom biste mogli platiti porez.
Svojoj tvrtki novac posudite bez kamata, u suprotnom, kao fizička osoba ćete morati platiti porez na tu kamatu.
Što u slučaju kada posuđujete novac od tvrtke?
Dešavaju se i obrnuti slučajevi, odnosno slučajevi kada vlasnik kao fizička osoba posuđuje novac od tvrtke. U ovom slučaju nije moguća pozajmica bez kamatne stope, obračunava se zakonom propisana minimalna kamatna stopa za ovu namjenu.
Ako je kamatna stopa po kojoj posudite novac niža od minimalne, to se smatra primitkom koji vlasnik inače ne bi ostvario pa na to treba platiti porez. Kod davanja pozajmice vlasniku poduzeća, obratite na ovo pozornost.
Prema članku 21. Zakona o porezu na dohodak, primitkom po osnovi povoljnijih kamata smatra se razlika između ugovorene niže kamatne stope i stope kamate od 3% godišnje.
Kako biste smanjili komplikacije, kada posuđujete novac od tvrtke, stavite u ugovor kamatu od 3% i problem je riješen.
Ako tvrtka posuđuje direktno drugom poduzeću, novac se može neometano posuditi, nije definirana minimalna kamatna stopa koju biste trebali poštivati.